7/9 juli.

9 juli 2017 - Wertheim, Duitsland

Heb lekker geslapen,in de woonkelder. Mijn fietsbroek is nog niet helemaal droog,maar trek deze toch maar aan. Gisteren was het werkelijk noodweer en ben danig nat geworden.
Maar vandaag lijkt het een mooie stralende dag te worden. Het boeltje weer gepakt. Nog snel een kop koffie en een broodje naar binnen. De hr Wolf gedag gezegd (eigenaar van de camping)
Snel spring ik op de fiets. Daar gaan we weer,de wijde wereld in. Inmiddels is het al behoorlijk warm aan het worden,35 °C.
Maar de rijwind geeft mij toch een beetje verkoeling. Maar na een poos op de fiets,wordt de snelheid fors minder. Met een slakkengang neem ik de bulten,waar maar geen eind aan lijkt te komen.
Maar dan toch. Ik begin met dalen. Lekker hoor! Na 104 km en 1050 hm,ben ik dan toch waar ik wil zijn. Campingplatz Nizza in Hanau. Lekker aan de rivier de Main.
Het valt mij op,dat er veel Nederlandse schepen varen. Dacht ik eindelijk een nederlandse vrije camping gevonden te hebben...,kom ik ze toch nog tegen. Haha.

8 Juli.
Compimenten voor de Duitsers. Ook op deze camping in Hanau werd ik hartelijk ontvangen. Nu wordt het weer tijd om gedag te zeggen.
Snel weer op de Santos. Via Hanau fiets ik richting Afschaffenburg. Dit lijkt echt leuke stad te zijn. Na Afschaffenburg wordt het wederom klimmen. Maar deze klimmen lopen vrij lekker. Ze zijn wat minder stijl. Na weer lekker te hebben gedaald,bereik ik de camping in Wertheim. Vlak aan de 3.
Vroeger kwam ik vrij veel bij de Maxi autohof. Deze zit vlakbij de camping. Goede oude tijd,als chauffeur bij Dasko.
De camping blijkt vol te staan met wederom......,ja hoor....,nederlanders. Hahaha.
Zet m,n tentje op,lekker onder een boom. Met 36°C is dat geen overbodigde luxe.
De buren lijkt een "ouder"echtpaar uit 's Heerenberg te zijn. Ze zo'n erg gastvrij en vriendelijk. Ze zijn op de terugreis. Paar weken Gardameer. Ik word getrakteerd op koffie en italiaanse koekjes. Ze kijken vol verbazing,als ik ze vertel over mijn reisplan. En raken er maar niet over uitgepraat.
Maar ik moet toch eerst ff douchen en eten.
Bij het restaurant is het goed toeven. Erg lekker eten voor een prima prijs.

Zondag 9 juli.

Dit is mijn eerste rustdag. Wederom word ik getrakteerd op koffie en brötchen. Mijn buren mogen mij wel. Dan moet ik Erwin maar helpen met aankoppelen met de caravan. Zwaai Erwin en Christa nog even uit,en daarna gaan ze op weg.
Heb de zwembroek niet voor niets meegenomen. Ga even lekker de Main in.
Morgen gaat het richting richting Nürnberg.
Nu nog even genieten van mijn vrije dag.

1. Laura:
    9 juli 2017
    Geniet van je vrije dag Marko! Je vordert gestaag zo te lezen ;-)
  2. Jos en minie Jansen:
    9 juli 2017
    Geniet van je vrije dag en een goede reis morgen gr jos en minie
  3. Dineke Baan:
    9 juli 2017
    Aaah lekker hoor!! Geniet ervan!!
  4. Ans Tijhuis:
    9 juli 2017
    Leuk om te lezen, wie en wat je zoal tegenkomt! Zo ben ik ook een beetje mee op reis :-)
  5. Roelof Witvos:
    9 juli 2017
    Marko geweldig man dat hetje naar de zin gaat
  6. Roelof Witvos:
    groetjes van Nieuwleusen
  7. Annita:
    9 juli 2017
    wat leuk om zoveel mensen te mogen ontmoeten..geniet van je vrije dag en wij vinden het leuk om je reisverhaal te lezen.
  8. Jan de groot:
    9 juli 2017
    Vergeet niet er van te genieten marco
  9. Harriet smelt:
    9 juli 2017
    Haha. Mooie verhalen verteller.. super trots op je ..en morgen weer fris fruitig op de fietse. X
  10. Gerrie en Jan:
    Super Marco. Veel fietsplezier
  11. Esther:
    9 juli 2017
    Erg leuk om je verhalen te lezen Marko! Zo reizen we toch een klein beetje mee.
    Succes voor aankomende week!
  12. Henk ter Harmsel:
    9 juli 2017
    Gaaf Marko. Lekker genieten. Groeten van Jan Strokap, ik wist niet dat jij hem ook kende. Dinsdag vertrekken wij naar de Mont Blanc, mocht je in de buurt langs komen, welkom wij hebben nog wel een slaapplek over.
  13. Heleen Tijhuis:
    9 juli 2017
    Super Marco, erg leuk om te lezen, mis je je rekstok al? In ieder geval heb de zwembroek niet voor niets mee genomen. Goeie reis!
  14. Gerd Wichers:
    10 juli 2017
    Ha Marko, wat een geweldige fietser ben jij geworden! Die bulten moet je steeds goed in de gaten houden: dadelijk bedriegen ze je over de vorm van de dag of de staat van je materiaal. (maar je hebt direct zicht op een hoogtemeter? ik gebruik dat nooit)
    Gelukkig heb je een Santos, een ligger is bij veel hoogtemeters misschien niet het beste ding.
    Ik sprak Bennie Grevelink en die wist me te vertellen wat je aan het doen bent. GAAAF!
  15. Roelof Witvos:
    10 juli 2017
    het gaat lekker toch om zo te horen
  16. Johan Heleen:
    10 juli 2017
    Hé fijn mensch, mooi te horen hoe voortvarend je te werk gaat. De eerste week zit er op, nog een paar te gaan. Wie goed doet, goed ontmoet, lijkt helemaal te kloppen voor jou. Hou dat gevoel lekker vast. Je bent voor de komende tijd onze held en als ik de reacties lees ben je held van velen. Goeie reis kerel.