Dag 3 en 4.

6 juli 2017 - Nomborn, Duitsland

We hebben camping de Bron achter ons gelaten. Via Bocholtz in Zuid Limburg,Duitsland in gefietst. Het weer is inmiddels een stuk warmer. 30°C+.
Het fietsen gaat lekker. Kan mooi doortrappen. Maar het laatste stuk naar Altenahr,moet ik toch nog een flink aantal h.m. overwinnen. Met zo'n zware reisfiets is dat vrij pittig. Eenmaal op de camping,heb ik vrijwel geen tijd om te douchen,eten en om de tent op te bouwen. Er staan bijna alleen maar Hollanders.... En zit willen natuurlijk allemaal weten wat ik aan het doen ben. Zo'n vent helemaal bepakt op een fiets. Zo blijkt dat er ook volk uit Oudleusen aanwezig te zijn. Gelijk word er mij een kop koffie aangeboden.Lekker hoor ,na 125 km fietsen. Nog even doorpraten,en we zijn nog familie van elkaar ook haha.
Tussendoor is het mij ook nog gelukt on te douchen,eten en de tent op te zetten.
Lekker slapen en morgen weer met frisse moed verder.
De volgende morgen mijn boeltje weer opgepakt. Bespeur al enige mate van vordering. De Oudleusenaars nog ff vaarwel gezegd. En daar gaan we weer op de Santos. Nu gaat het richting Eisenbachtal.
Een camping zo'n 10 km achter Montabaur. Voor de chauffeurs onder ons,vlak aan de 3 thv Limburg Lahn.
Nu wordt het toch serieus klimmen,stukken van meer dan 10% zijn geen uitzondering.
Met als toetje,een zware onweersbui in Montabaur. Wow,echt heftig. Schuilen in een bushaltehokje is geen echte aanrader.
Hagelstenen,hagelstenen ter grote van knikkers en een soort van wervelwind,komt over mij heen. De straat staat in een mum van tijd blank en veranderd in kolkende rivier. Maar het weer knapt weer op. En spring weer op de fiets voor de laatste 10 km. Onderweg wemelt het van de brandweer en politie. Het is een complete chaos. Omgewaaide bomen,complete daken zijn van gebouwen gerukt.
Op de camping heeft het weer minder huis gehouden. En wordt hartelijk ontvangen door de eigenaar. Met een paar woorden nederlands,wordt mij een slaapplaats in de kelder aangeboden. Mooi toch! Nu eerst ff koffie. Morgen weer verder. Hanau wordt waarschijnlijk get eindpunt.

1. Erik de Groot:
    Mooi marko succes
  2. Herrie en alice:
    6 juli 2017
    Wat een noodweer. Wel aardig om je een plekje in de kelder aan te bieden.
  3. Henk Kamermans:
    6 juli 2017
    Wat ga je allemaal meemaken man!!
  4. Dineke Baan:
    6 juli 2017
    Haha moest wel lachen om je zin nog even doorpraten en we zijn familie. Kijk maar dat je goed kan schrijven!! wat een weer heb je gehad zeg nou slaap lekker en een fijne reis verder!
  5. Jos en minie Jansen:
    7 juli 2017
    Jonge wat een belevenis nu al .wij blijven je volgen goeie reis veder
  6. Harriet smelt:
    Nu al een groot avontuur (belevenis)en je begint net.. haha... Succes Brother
  7. Benny Hilberink:
    7 juli 2017
    Mooi neergezet. Goede indruk zo wat je zoal meemaakt. Op naar het volgende avontuur .
  8. Berrie:
    7 juli 2017
    Super Marco zo maak je mooi wat mee ...goede reis en geniet van de bulten..
  9. Heleen Tijhuis:
    7 juli 2017
    Tjonge jonge Marco, het avontuur is begonnen! het is leuk om te lezen wat je zoal mee maakt. Good goan!
  10. Jan de groot:
    Veel succes marko
  11. Jos Ophuis Lifestyle Bikes, Oldenzaal:
    7 juli 2017
    Begint al spannend Marko, dit gaat een mooi boek worden.....Wij zijn best wel jaloers ! Veel geluk verder, we houden je in de gaten, Jos, Anita en Robert.
  12. Roelof Witvos:
    7 juli 2017
    Marko Marko ik doe het je niet na het is wel een onderneming zeg maar jou kende kun je dat wel aan Groetjes Nieuwleusen tot morgen maar weer
  13. Peter plas:
    7 juli 2017
    Hagelstenen zo groot als knikkers, daken van huizen afgerukt . Heftig maar gelukkig altijd weer dat bakje koffie op het einde. Geniet van de rit en tot ziens
  14. Ian Talbot:
    7 juli 2017
    Hey Marko, great to meet you in Montabaur. Hope your socks are dry. Will watch your progress with great interest. Next time get a little Eriba caravan like your countrymen. Good luck Ian and Linzi x
  15. Hans:
    9 juli 2017
    Hallo,Ik volg je al vanaf het begin en ik woon in het pittoreske Sneek.Ik wens erg veel succes toegewenst,en ik blijf je volgen.