Onweer en de eerste toevalligheden.

11 juli 2017 - Deining, Duitsland

Vertrek camping in Wertheim.

Het is maandag. Mijn eerste rustdag zit erop. Kijken wat deze nieuwe week brengt.
Afgelopen nacht was best een beetje spannend. Lag al lekker te slapen. Maar door gerommel in de verte werd ik wakker.
Het zal toch niet... Moet gelijk aan algelopen week denken,die zware onweersbui in Montabaur. Als er zo,n eentje overtrekt,dan wordt m,n tentje een ballon. Airbourne!! Knijp hem stiekem toch een beetje. Gelukkig valt het mee. Het blijf bij gerommel,felle lichtflitsen en inslagen een stuk verder op. Wel is het inmiddels flink gaan regenen.
s'Morgens ben ik snel klaar en spring ik weer op de Santos.
De temperatuur is niet te vergelijken met gisteren. En is met zo'n 15°C gekelderd. Prima fietsweer. Maar het is gelijk flink klimmen. Kan ook moet anders,stond aan de oever van de Main. Het landschap blijft maar glooien. Op-af. Fiets met het riviertje de Tauber mee. Door een erg mooi en rustig landschap. Maar opeens word ik bijna van de weg gereden. Het blijkt een auto met caravans te zijn. En jawel hoor,gele kentekenplaat. Werkelijk niet te geloven. Duitsers tijdens wel hard,maar ze rijden je niet van de weg. Door kunnen veel automobilisten uit ons kikkerlandje nog een voorbeeld aannemen.
Uit het niets doemt de camping op. Het is pal naast een boerderij. Herken gelijk een aantal bekende geluiden. Snel zet ik mijn tentje op. De buren,zijn een gezin uit Holten. Waar de man oud inwoner van Vroomshoop blijkt te zijn....,toeval??

Dinsdag 11-7.
Vertrek Mohrencamping Geslau.

Het heeft deze gehele nacht geregend. Gelukkig is het droog,wanneer ik mijn boeltje pak. Nog snel even langs de boer,voor een liter verse melk!!
Na een paar buien,knapt het weer op. Het zonnetje kom voorzichtig te voorschijn.
Na een paar uurtjes op de fiets,kom ik door het stadje Heilsbronn. Ineens zie ik de fabrieken van Ortlieb. Wow denk ik,al mijn fietstas zijn van dat merk. Ik waag het erop,en fiets het terrein op. Bij de receptie moet ik zijn. Die vind ik weldra. Loop naar binnen,een volverbaasde vrouw kijkt mij aan. Kom eens mee naar buiten zeg ik tegen haar,in m'n beste duits. Ze loopt met mij mee. Ik wijs haar op de Santos met al die tassen van.....,Ortlieb. Nu valt haar mond helemaal open.
Snel komen er meer geintresseerden. Ze vinden het geweldig. Als dan ook nog mijn reisdoel,Taiwan bekend maak kijken ze nog verbaasder. Super,waansin,hoor ik ze zeggen. Krijg nog diverse kadootjes en koffie aangeboden. Mijn dag kan al niet meer kapot. Dus als je fietstassen gaat aanschaffen,dan koop je de beste die er zijn, Ortlieb!!
Ben nog maar weer een paar kilometer op weg,zie ik een bedrijfsbusje uit Nederland.
Ergens aan een landweggetje,zijn ze aan het werk met ingraven van glasvezelbuizen.
Moet toch even gedag zeggen. Vol verbazing kijken ze mij aan,als ik ze groet in het Nederlands. Wat niet zo'n gek op een fiets,hoor ik ze denken
Zo vlak bij Nürnberg?? De voorwerker komt uit Losser,en is bekend met mijn familie. Die ook uit Losser komen.
Na ongeveer 116 km bereik ik de camping Sippelmuhle in Waltersberg.Lekker rustig .
Er staat maar een tentje op het veld. En ja hoor, het is een ouder stel uit Grunning.(Groningen). Eerst even douchen.Dan even het restaurant opzoeken. Tot morgen!

1. Erik de Groot:
    11 juli 2017
    Haha marko mooi verhaal hij ze nog eem hulpen an de schuppe
  2. Monique en henk:
    11 juli 2017
    Wow wat kun jij mooi vertellen en wat een belevenissen maak je mee pas goed op jezelf we blijven je volgen groet uit zwolle
  3. Carla Bijker:
    11 juli 2017
    Prachtig om al je verhalen te lezen.
  4. Alie en Jan:
    11 juli 2017
    Erg leuk om je zo te volgen! Heel veel succes en vooral genieten!
  5. Herma familie uit Losser:
    11 juli 2017
    Wow wat een leuke verhalen en interessant. Ben nu wel nieuwsgierig wie je hebt gesproken uit Losser. Succes, ik blijf je volgen.
  6. Jos en minie Jansen:
    11 juli 2017
    Jonge wat een verhaal als ik jou zou ik er een boek over schrijven gr jos en minie
  7. Benny Hilberink:
    11 juli 2017
    Net of we meereizen. Ga zo door met je verhalen.
  8. Harriet smelt:
    11 juli 2017
    Wat een mooi verslag weer.. ik moet er haast van huilen.. topper.. X
  9. Heleen Tijhuis:
    11 juli 2017
    Geweldig Marco, ik wist het dit wordt de reis van je leven! En fijn dat we mee mogen genieten van je mooie verhalen.
  10. Lucil:
    11 juli 2017
    Wat weer een heerlijk reisverslag.....ga zo door!
  11. Jan en Roelie:
    11 juli 2017
    Wat kun jij mooi vertellen Marko, wij genieten van je verhalen En wat kom je vaak Nederlanders tegen .Veel succes verder
  12. Gerd Wichers:
    12 juli 2017
    Nog altijd aan de melk. 'k Weet nog dat ik vond dat je een ronde melkbuik had haha. "Ik mag van hum geen melk meer drinkn'" Ik drink altijd karnemelk. Soms ook geitenmelk. Die ronde buik is van je is wel helemaal vlak haha. Sorry ik plaag je maar wat.
  13. Koos gritter:
    12 juli 2017
    Hallo Marko. Leuk om je zo te volgen. Leuke verhalen ook. Top.
  14. Dineke Baan:
    12 juli 2017
    Mooi verhaal weer top!! Gaaf dat je zo naar de receptie bent gegaan!! Je kan mooi schrijven!!
  15. Rija:
    12 juli 2017
    Wat leuk om je zo te volgen. En wat heb je al veel mee gemaakt,.
    Veel succes geniet ervan. en pas goed op jezelf.
  16. Jan en Ria:
    12 juli 2017
    Wat een geweldige verhalen, leuk om je zo te volgen hoor !! veel plezier en veilige kilometers nog !!!!
  17. Fabian:
    Marko veel succes
  18. Jenita de Groot:
    12 juli 2017
    Hoi broertje, fantastisch om al je belevenissen te volgen, je schrijft erg verbeeldend. Dat kunnen er zo te lezen ook veel beamen! We blijven je volgen, nog heel veel reisplezier gewenst.
    Veel liefs van je zus Jenita.
  19. Gerben Docter:
    12 juli 2017
    Je had altijd al de grootste verhalen op school, ik voel een boek aankomen. Zet hem op.....
  20. Monic de Weerd:
    12 juli 2017
    Leuk om te lezen wat jij allemaal durft. Om iemand zo maar aan te spreken en vooral met die fietstassen. Erg leuk. Veel plezier met fietsen...
  21. Roelof Witvos:
    12 juli 2017
    Hallo Marko geweldig mooi verhaal dit keer wat een belevenis maak jij mee pas goed op je zelf want je bent kwetsbaar op de fiets zo te horen in je verslag en dat je steeds nog weer Nederlanders treft is geweldig dan is de wereld maar klein Groetjes Nieuwleusen . ne tot horen
  22. Peter:
    Hoi Marko.
    mooie verhalen super leuk om te lezen
    Groetjes uit vroomshoop
  23. Wim van Dijk:
    12 juli 2017
    Mooie verhalen en een hele tour om naar je vriendin te komen.
    Ik ben een beetje nieuwschierig mar ben jij een oud collega van mij bij Dasko?
  24. Herrie en alice:
    12 juli 2017
    Hoi Marko. wij vinden ook dat je goede reisverhalen schrijft . groetjes
  25. Gerben Koops:
    13 juli 2017
    Hey Marco, Dit verhaaltje is de eerste die ik lees, leuk man! Lijkt mij ook erg leuk en ook stoer om zoiets te doen...en jij doet dat gewoon.

Heel veel plezier en veel succes. Ik stuur je af en toe wel een berichtje.

Groeten Gerben