Een extra dag in Novi Sad.

24 juli 2017 - Novi Sad, Servië

De eigenaar van het hotel is bijzonder vriendelijk en gastvrij. Vanmorgen liep ik deze beste man tegen het lijf.
Hij had gehoord via 1 van zijn medewerkers over mijn fietsreis. Dit had ik gisteren bij aankomst,kenbaar gemaakt.
Volgens mij is hij behoorlijk onder de indruk. Maar goed. Blijf nog een nacht. Deze overnachtingen krijg je van mij,zet hij.
Daar hoef ik niet zo lang over na te denken. En aanvaard zijn aanbod. Komt mij eigenlijk ook goed uit. Even naar de kapper,pakketje maken met overbodigde spullen en terug sturen naar Nederland. En genieten van deze toch bijzondere stad.
Het platteland ziet er hier een beetje ouderwets uit. Maar deze stad oogt bijzonder modern. Mooie aangelegde wegen en fietspaden. Frisse kleuren en mooie gebouwen. Winkels met de dingen,die wij gewoon vinden.
Wil de fiets pakken on een kapper te zoeken. Even wat orde scheppen,in m,n weelderige haardos. Hij vraagt,waar ga jij naar toe? Ga een kapper zoeken. Laat je fiets naar staan,zegt hij. En loopt voor mij uit,naar de buren. Is dit wat je zoekt?
Ongelooflijk,een kapsalon. Wordt geknipt door een goeduitziende vrouw. Zij neemt er de tijd voor. Met uiterste preciesie,word er een stuk van mijn haar afgehaald. En dat voor nog geen €4,00.
Nu nog even de overbodigde ballast overboord. Het pakketje is snel klaar. Nu komt de meegenomen rol duct-tape goed van pas. Met de doos onder de arm,op zoek naar een postkantoor. Wederom is de hoteleigenaar erg galant. Hij pakt de auto en gaat met mij mee. Achteraf maar goed ook. Alleen was het waarschijnlijk niet gelukt,om het pakket te verzenden. Gedoe met douane,etc.
Het pakket is onderweg naar Nederland.
De locals zijn bijzonder vriendelijk en gastvrij. En spreken erg goed engels. Dit in tegenstelling met de Hongaren.
Zit inmiddels op een terras. Prima gasten,die Serviëers!

1. Peter:
    Super verhaal Marko
  2. Gerrie en Jan:
    24 juli 2017
    Het is ook een hele onderneming zo'n fietstocht
  3. Arjan witten:
    24 juli 2017
    Zo kom je haast met een kwartje de wereld rond .
    Mooi om je zo te volgen .
    Enjoy
  4. Erwin Kuhn:
    24 juli 2017
    Wij genieten erg van je reisverslagen!
    Heel veel succes verder.
  5. Roelof Witvos:
    24 juli 2017
    Marko weer een mooi verhaal dat het je goed gaat mooi is dat.Het zijn gast Vrije mensen mooi om te horen sterkte verder GGGGGGGGGGGoetjes
  6. Henk ter Harmsel:
    Mooi verhaal Marko
  7. Svetlana:
    24 juli 2017
    geweldig.... ben als een Serviër ook blij voor jou.... ik wens je succes met alles...
  8. Heleen Tijhuis:
    24 juli 2017
    Wauw wat een avontuur, ben stiekum een beetje jalours!
  9. Bram:
    24 juli 2017
    Mooi verslag Marko! En mooi dat het goed gaat!! Veel veilige fietskilometers toegewenst.
  10. Harriet smelt:
    25 juli 2017
    Voelt als thuis komen.. geniet van je dagen daar neem de tijd je gaat al zo snel.. liefs je zusje X
  11. Rija:
    25 juli 2017
    Mooi verhaal Marko. En je ziet gast vrije en behulpzame mensen zijn overal. Veel succes verder geniet ervan.
  12. A J Hoekman:
    25 juli 2017
    Hoi Marko wat een belevenis daar in het mooie Servië... Geniet er nog maar van wij zijn trots op jou.
  13. Tinus marsman:
    25 juli 2017
    Ben onder de indruk geweldig jongen goede voortzetting gr Tinus Tinie