23-7. Vertrek Dávod. Water,pinda's en het is verrekte heet.

23 juli 2017 - Novi Sad, Servië

Heb mijn spullen al lekker vroeg bij elkaar gezocht. Nu nog even afscheid genomen van Bodil en Niels. Deze Deense mensen hebben mij gisteren uitgenodigd voor koffie. Dan zeg ik natuurlijk geen nee. We konden ons goed in het engels onderhouden.
Vrij snel zit ik op de Santos. Via Dávod gaat het in de richting van de grens. Via Servië gaat het verder. Wijk een beetje van mijn geplande route af. Het gaat niet meer via Roemenië. Ga gewoon de Donau achterna. Na de paspoortcontrole, gaat het Servië in. Maar het oogt allemaal wat eenvoudig. Krijg het gevoel,dat ik word teruggetrokken in de tijd. Het is net dat ik in een tijdmachine heb gezeten. Back to the future. Vele huizen staan er vervallen bij. Hier en daar zie ik een boer met een tefje. De ouderen onder ons kennen deze term wel. Zo,n oude MF trekker,uit een heel ver verleden.
Maar hier lijkt dat deze boer erg in z,n nopjes is met het oude ding. Als je het mij vraagt,heeft ie net zijn paard ervoor ingeruild.
Alleen aan sommige voortrazende auto's is te zien,dat ik wel degelijk in 2017 zit. Zag je in Hongarije nog veel van die koekblikken,met de naam Lada erop. Hier in Servië zijn ze meer fan van de Yugo. Van dit tevens aftandse koekblik,ui vervlogen tijden zie er nog veel van rondrijden. Wij komen ook wel op onze bestemming, zullen ze wel denken. En zolang ie nog start,haha.
Een camping kom ik niet tegen. Heb mijn zinnen een beetje gezet,om Novi Sad te halen. Maar dit is nog een flink stuk fietsen. Het vrijwel vlakke landschap en wind in de rug,zijn mij goed terwille.
Het is erg wa

1. Roelof Witvos:
    24 juli 2017
    je gaat snel Marko de gaank der goed in mooi dat het zo goed gaat Groetjes
  2. Ans:
    25 juli 2017
    Mooi verslag over je fiets tocht,
    Kijk al weer uit naar de volgende
    De ogen goed de kost geven.
    Ans