Heb de eerste camping gevonden in Turkije. En ook nog toevallig ook.

8 augustus 2017 - Şahinler Mahallesi, Turkije

Dinsdag 8-8. Vertrek hotel in Bolu. (Tr.)

Had de beschikking over wel een hele mooie kamer. En dan die prijs weer...,nog net geen 20 euro.
Met ontbijt....,gewoon goed!
Tegen 09:00 zit ik op de Santos. De zon is niet te zien,...waar is ie gebleven? Er zit een dik pak bewolking voor. Dat ben ik niet meer gewoon. Nog even,en ga de koperen ploert ook nog missen. Had ik dat nu maar niet gezegd. Al gauw breekt de bewolking en komt deze "trouwe vriend" te voorschijn.
De temperatuur loopt al weer snel op,30°C. En niet veel later gaat het richting de 40°C. Maar de luchtvochtigheid is een stuk minder,dan gisteren. Mede hierdoor voelt het minder warm aan.
Via Bolu gaat het in de richting van Gerede. Inmiddels ben ik bezig met 2e behoorlijke klim van deze dag,en ben bijna boven.
Bij een soort van picknickplaats,zit een Turks gezin. Ze gebaren en roepen naar mij. Ze willen,dat ik even bij hen kom. Ik spring van de fiets. Eigenlijk weet ik al waarom,maar ga ze het toch maar even vragen, wat ze willen. En ja hoor,het vermoeden wordt bevestigd. Het vrolijke en vriendelijke gezelschap,heeft de thee al ingeschonken. Thee,koekjes, brood met salade en bananen. Van alles en nog wat wordt mij toegeschoven. Wie doet er nou zoiets? En geeft zoveel drinken en eten aan een vreemde? Maar ja,het komt mij eigenlijk ook best uit. Na al dat klimmen, heb ik al heel wat calorieën opgebrand.
De dochter van het gezin spreekt een beetje engels. Waar kom je vandaan en waar ga je naartoe? Vraag ze met een nieuwsgierige stem. Kom uit Nederland en ga naar Taiwan. Dit alles op de fiets. En daar is alweer de overbekende reactie. Snel weten ook de andere gezinsleden van mijn plan. Vol bewondering zitten zij mij aan te staren.
Het wordt de tijd om dit gastvrije gezin te bedanken. En daar ga ik weer. Op naar het plaatsje,Gerede.
Hier neem ik afscheid van de R.N. D-100. Deze weg volg ik al vanaf de grens.Nu is de beurt aan de D-750. Deze weg gaat in de richting van Ankara. De wegen in Turkije zien goed uit en liggen er verzorgd bij. Ook is de bewijzering prima in orde. Verdwalen,zul je hier niet zo gauw. Fiets al een poos zonder gps. Dat is wel net zo lekker.
En ja hoor,wederom word ik uitgenodigd voor de thee. Nu is het de beurt aan een stel wegwerkers. Een erg bont gezelschap,zo te zien. Het is één en al vrolijkheid. Ze zullen wel niet zo vaak,zo,n iemand als mij voorbij zien komen. Ze hebben een kleine theepauze ingelast. Hun werk ziet er erg arbeidsintensief uit.
Het opmetselsen van een soort van muur. Aansluitend wordt deze gevoegd. Het lijkt wel op een overdreven grote knipvoeg. Ondanks het het hete weer,hebben ze er plezier in. Moet je in Nederland eens proberen. Bij 30°C treedt het nationale rampenplan in werking. Te beginnen bij de NS. En maar klagen en zeuren. Wat is het warm. Was het hier maar 30°C. Ik zou er erg blij mee zijn,hahaha.
Na een paar foto's te hebben gemaakt gaat het verder in de richting van Ankara. Het landschap ziet er bijzonder mooi uit. Zit midden tussen de met bomen begroeide bergen.
En wat zie ik nu,een camping? Dat zal de eerste zijn,die ik tegenkom in dit land. Toch maar even navragen. Ze kijken wel een beetje raar op,een kerel op een fiets. Heb een plek voor de nacht. Ga voor de eerste keer slapen in een heuse berghut. Op fietsvakantie beleef je van alles. Wat eigenlijk een saaie dag leek te worden,is daar toch weer van alles gebeurt. Nu is het geen Marko, maar Peter. Heidi komt later,haha. En aan aandacht,geen gebrek. Er zitten,125 kinderen. Ze komen uit Istanboel. Dit kamp is natuurlijk wel heel anders,dan die inmense stad. En dan komt er ook nog zo,n gekke fietsende Hollander op bezoek.

1. Peter:
    8 augustus 2017
    Hoi Marko,lees je verhaal weer met een grote glimlach op mijn gezicht top verhaal gewoon door gaan zou ik zeggen....groetjes peter en Ellen
  2. Jerry de Jong:
    8 augustus 2017
    Wat een verhaal weer top
  3. Henk Beldman:
    8 augustus 2017
    Wat een avonturen Marko. Ik vind het elke keer weer leuk als er een verslag van je op Facebook opduikt. Ik hoop dat de rest van je reis ook voorspoedig verloopt.
  4. Jos en minie Jansen:
    8 augustus 2017
    Hallo marko ook wij lezen met veel plezier je verhaal en hopelijk kom je heidi tegen haha veel plezier groetjes jos en minie
  5. Mario kuster:
    8 augustus 2017
    Marko wat een prachtig avontuur en wat schrijf je leuk.
  6. Arie hagting.:
    8 augustus 2017
    Hallo Marko.Weer een mooi verhaal .Lees je verhalen met veel plezier. Groeten uut Vjenne.
  7. Jan en Roelie:
    Hallo Marko.
    Wat weer een leuk verhaal, en wat zijn de mensen allemaal gastvrij.
    Veel plezier , en wij kijken alweer uit naar je volgende avontuur.
    Groet van uit Dedemsvaart.
  8. Aalt mostert:
    9 augustus 2017
    hoi marco,al jaren niet gezien,maar volg nu ook je avonturen,succes kerel
  9. Herma familie uit Losser:
    9 augustus 2017
    Weer een mooi verhaal. Je moet je verhalen na je fietstour bundelen en een mooi boek van maken. Succes en ik kijk uit naar je volgende bericht.
  10. Jan en Ria:
    9 augustus 2017
    Hai Marko, wat geweldige ervaringen heb je tot nu toe al mee gemaakt. Fijn om mee te mogen genieyen van jou bijzondere reiservaringen. Veel succes nog maar vooral genieten....!!!
  11. Roelof Witvos:
    9 augustus 2017
    Marko weer mooi vertelt man fijn dat het je zo goed gaat vriendelijke groet Nieuwleusen
  12. Johan Heleen:
    9 augustus 2017
    Marko, je lijkt duidelijk je draai gevonden te hebben, vrij en onbevangen de wereld over, een warm onthaal is vaak je deel, en terecht.
    Het valt ons op dat je niet al te veel aan sightseeing doet
    Een verslag uit hartje Istanboel heb ik ook helemaal gemist, we hadden er ons zo op verheugd, kun je misschien.. nouja. Heleen dacht ook meer aan natuur om te overnachten en zeker geen smoezelig veldje bij het tankstation. Maar ja als ex trucker ben je in die wereld thuis. Je verhalen lijden er in ieder geval niet onder.
    En wat zou je ook te sightseeingen, de wereld rold letterlijk onder je door, achter elke bocht een nieuw uitzicht, alle zintuigen geprikkeld. Het wordt potdorie niet intenser dan fietsen in nieuw gebied.... in je uppie en ver van huis. Je ruikt voelt en ademd in je nieuwe omgeving. Je vreet dagelijks een respectabel aantal meters. Wat zou je ook op toeristische terrasjes, lanterfanten kan altijd nog , je hebt een duidelijk doel, oostwaarts en vlug wat. Wij zij fan en wensen je veel veilige kilometers en een mooi uitzicht.
  13. Esther:
    Hoi Marko,

Ook al plaatsen we niet elke keer een reactie.. we volgen je op de voet! Elk verhaal lezen we met heel veel plezier !
    Bonne & Esther.
  14. Wim van Dijk:
    13 augustus 2017
    Weer mooie verhalen Marko, ik blijf je volgen op jouw trip naar Taiwan. Ik heb veel respect voor jou.
    Maar wat is het mooi dat je door wild vreemden uitgenodigd wordt om even aan te schuiven voor een bakkie thee en fruit.
    Ik volg ook een stel uit Goor die op weg zijn naar Bangkok en die vertellen ook van die gastvrijheid, zij zijn nu in Kirgizie.