Warming-up en slakken.

13 juli 2017 - Engelhartszell, Oostenrijk

Het is alweer de 12e juli. De tijd vliegt.
Ben nog maar net m,n tentje uitgerold. Met nog geen meter op de teller,is het gelijk al flink klimmen geblazen...,13% verteld een bord langs de kant van de weg aan mij. Mijn spieren zijn nog koud. Had misschien toch beter even een warming-up kunnen doen. Het is niet anders,maar gewoon door. Eenmaal boven,vlakt het landschap enigzins af. De weg brengt mij door rustige boerendorpjes. Er haast niemand te bekennen. Fiets lekker rustig door het glooiende boerenland. Al snel kom ik in Regensburg aan. De duitse autobahn,de 3 fungeert als een soort leidraad. Dit al vanaf Bonn. Eenmaal in Regensburg,volg ik de Donau. Die zich al kronkellend door het landschap snijd.
Het is lekker fietsen met de wind in de rug.
De weg licht er ook lekker vlak bij. Even waan ik me terug in Nederland. Niet veel later bereik ik de eindbestemmig van deze dag. De camping in Straubing. Op het veldje,blijken al meerdere fietsers te zijn neergestreken. Het weer wordt slechter,flinke buien en een harde wind. Ga maar lekker vroeg slapen. Morgenvroeg gaat het in de richting van Passau.

Donderdag 13 Juli.
Vertrek Straubing.

Na het wakker worden,word ik onaangenaam verrast. Jawel,een hele kolonie naaktslakken heeft in m,n tentje een nieuw onderkomen gevonden. Ze zitten werkelijk overal. Tijdens het afbreken van de tent,probeer ik ze te verwijderen. Maar dat valt zwaar tegen. Die glibberige dingen laten zich niet zo makelijk vangen. Ook kom ik door mijn eigen gewicht geplette exemplaren tegen,tussen het grondzeil en de tent.Moet het zeil ontdoen van een geel/bruine slijmerige smurrie.Met een stuk wc papier,wordt de klus geklaard.Ze zitten zelfs in de fietsschoenen. De geur,heeft ze niet kunnen tegenhouden. Integendeel...
Met een stokje peuter ik ze eruit. Eindelijk,de slakken zijn opgeruimd.
Nog snel even een kop koffie en een broodje naar binnen. Dat het mijn überhaupt smaakt. Maar niet teveel bij nadenken. Hahaha.
Eenmaal op de fiets,ben ik het voorval snel vergeten. Maar dit is echter van korte duur.
Het fiets lekker,zo langs de Donau. Het fietspad is goed,mooi uitzicht over het landschap en de zon maakt er een mooie ochtend van. Tijd voor een pauze. Zet de fiets aan de kant en ga op een bankje zitten. Heb een mooi uitzicht over de rivier.
Even de schoenen uit....,denk ik. Lekker met de voetjes omhoog. Maar dan kom ik die slijmerige smurrie wederom tegen. Er zat nog een slak in beide schoenen. Met de nodigde scheld-en vloekwoorden ontdoe ik mij van de smurrie. Had eigenlijk een broodje willen eten. Maar sla deze keer maar over. Denk zelf dat de familie slak een soort van wraak heeft willen nemen. Wat was er vroeger niet mooier. Tijdens het naar school fietsen,de langzaam voortkruipende slakken onder je fietswiel pletten. Met een soort van zigzaggen op je fietsie,er zoveel mogelijk te grazen nemen. Maar nu zijn de rollen omgedraaid. Hun wraak was zoet.
Maar ja,hoort erbij. Passau ziet er erg leuk uit. Fiets midden door het centrum. Nog een klein stukje,dan laten we Duitsland achter ons.Oostenrijk wordt het volgende land.
Op een camping in Engelhartzell,wordt het tentje opgezet. Met een mooi uitzicht over de Donau. Waar ik nog redelijk veel binnenvaartschepen uit Nederland langs zie varen. Je komt ze werkelijk overal tegen.Die Hollanders. Tot Morgen. Gruss Gott.

1. Peter:
    13 juli 2017
    Weer een top verhaal bedankt
  2. Monique en henk:
    13 juli 2017
    Genieten van je reisverhalen groetjes ons
  3. Berrie:
    13 juli 2017
    Super Marco wat jij mee maakt en mooi om te lezen die verhalen van jou...veel plezier in Oostenrijk. Gruss Gott.
  4. Gerrie en Jan:
    13 juli 2017
    Super leuk om je reisverslag te lezen
  5. Dineke Baan:
    13 juli 2017
    Haha weer zo'n leuk verhaal!!
  6. Harriet smelt:
    13 juli 2017
    In het mooie Oostenrijk.. je gaat gesmeerd.. hihi denk ff aan de slakkies. Fijne avond Brother X
  7. Jan Oude Elferink:
    13 juli 2017
    We genieten elke keer opnieuw van je leuke verhalen. Groet
  8. Erik de Groot:
    13 juli 2017
    Mooi marko aj in Oostenrijk bent wel ff een broodje leberkäse kopen haha anders ben je niet in Oostenrijk geweest zegt wim bijker altijd
  9. Jos en minie Jansen:
    Laat de slakken in Duitsland en goede reis in Oostenrijk
  10. Arjan witten:
    13 juli 2017
    Schitterend om jou slakken verhaal te lezen stelletje slijmbalen zijn het .
    Enjoy
  11. Gerben Docter:
    13 juli 2017
    Mooie verhalen Marko, wie dut oe wat ...
  12. Johan Heleen:
    13 juli 2017
    Een warming up? Je hebt toch een hele rits aan versnellingen even wat lichter en voila , instant warming up, zeg ik als onwetende. Maar Marko, het avontuur heeft kennelijk ook je creatieve kwab getriggerd, prachtig verhaal, kan zo de schappen in! Marko vertelt uit eigen werk! De eerste duizend kilometer achter de hakken, je bent nu echt onderweg je komt nog steeds fit en energiek over. We hadden niet anders van je verwacht. En euh oh ja, wij staan aan de kant vd slakken, bruut. Goeie reis man.
  13. Jan en marijke horsman:
    13 juli 2017
    Marko wat is het leuk om jou te volgen.
    Wij kijken al weer uit naar je volgende verhaal.
    Hartelijke groeten
  14. Roelof Witvos:
    13 juli 2017
    Marko het is weer een mooi verhaal het gevecht met de naakt slakken ,, dus morgen Oostenrijkhet gaat snel of niet dan,nog een vraag waarom staan je foto,s zo schuin en scheef is het daar zo ongelijk tot morgen maar weer groetjes
  15. Herrie en alice:
    13 juli 2017
    Hoi Marko. Er stond vandaag een artikel van je in de koerier. Marko Smelt op de fiets naar Taiwan. Met de reisverhalen van de eerste week. Leuk toch groetjes
  16. Jan en Roelie:
    13 juli 2017
    weer een heel mooi verhaal om te lezen Ja de slakken wisten je wel te vinden .
    Fijne reis naar Oostenrijk.
    Groetjes
  17. Dedemsvaartinvogelvlucht (Gert Vogelzang):
    13 juli 2017
    Marko bedankt voor jou verslagen. Maar ik hoop dat je niet het tempo van een slak aanneemt. Maar dat zal je zeker niet doen. Goed reis verder en tot het volgende verslag.
  18. Esther:
    14 juli 2017
    Hahaha Karma noemen ze dat!!
    Elke keer als je een nieuw reisverhaal geplaatst hebt lees ik hem voor aan Bonne en Jeremy! Jeremy vraagt er al elke dag naar! Super leuk om te lezen!
  19. Monic de Weerd:
    14 juli 2017
    Hoi, leuk om je slakken verhaal te lezen. Ik kan me hier wel iets bij voorstellen. Tot in Oostenrijk en veel fiets plezier.
  20. Herma familie uit Losser:
    14 juli 2017
    Je bent lekket op geschoten. Het slakkenverhaal zal je nog lang bijblijven. Grt. Uit Losser
  21. Jeremy Kragt:
    Mooi Marko!
  22. Pietjager:
    15 juli 2017
    Marco jij bent een rasverteller.
    Wij genieten van je belevenissen
    Ga zo Door. Jettie en Piet..