Alles is perfect verlopen,tot nu toe. Maar nu zit mij alles tegen.

10 september 2017 - Tehran, Iran

10 September. Locatie: Teheran.

Ben inmiddels 10 weken onderweg. Het ging allemaal zo lekker,ondanks de zinderende hitte. Maar één land gooit roet in het eten;Turkmenistan.
Waarom moet daar toevallig, in deze maand een sporttoernooi aan de gang zijn. Waarom??
Ze willen blijkbaar geen buitenlandse pottekijkers,tijdens dit gebeuren.
Het transit-visum kon ik vergeten. Alles had ik in de puntjes voorbereid. Maar helaas.
Op naar plan 2: het vliegtuig in de richting van Oezbekistan. Maar daar gaan de eerst komende tijd,geen vluchten naartoe,vanaf Teheran. Afgelopen vrijdag, was er nog een vlucht die kant op. Kon deze niet nemen,omdat m,n geldigheid van het het Oezbeekse visum pas de 15e september ingaat. En over 2 weken gaat de volgende vlucht,richting Tjaskent. Te laat.
Of omvliegen,via Turkije of Rusland. Dit is ook geen optie. Het ticket is te duur. Kan in Iran geen geld opnemen bij een bank. Dit ivm met de internationale sancties. Je moet als buitenlander,je geld in cash meenemen,het land in.
Via een ander land,China in? Dit gaat mij ook niet lukken. Want ik moet voor 1 oktober de grens, Kirgizië met China (Irkeshtam)over zijn.
Wat een tegenslagen. En alles verliep zo voorspoedig. Alles perfect voorbereid en ik kon mij goed aan de gemaakte planning houden. Waarom,niet iets of wat meer geluk..,was goed geweest.
Heb inmiddels een ticket gekocht,in de richting van Beijing. Het liefst was ik naar huis gegaan. Maar dat is helemaal geen optie.
Had ik alles op de Santos willen doen,daar waar het mogelijk was. Mooi k...,allemaal.

1. Arjan witten:
    10 september 2017
    Hou moet ,je gaat nog vele mooie dingen beleven en dit zul je snel weer vergeten .
  2. Jerry de Jong:
    10 september 2017
    Dat is balen Marko, maar probeer door tebijten, komen weer beter tijden hou je haaks Gr Jerry
  3. Aly Jurjens:
    10 september 2017
    Sterkte Marko dat het je zo tegen zit gr
  4. Rik & Rinette:
    10 september 2017
    Jammer dat het je zo tegen zit Marko hou je haaks!! T gaat je goed!
    Kallem an Groetjes
  5. Gerrie en Jan:
    10 september 2017
    Na regen komt zonneschijn. Ook voor jou. Kan er vanuit Nederland niet wat geregeld worden. Groetjes
  6. Harriet smelt:
    10 september 2017
    Het is al een hele prestatie broer hoe ver je bent gekomen op de Santo maar geef niet op.. X
  7. Benny Hilberink:
    10 september 2017
    Tis jammer Marko , maar de prestatie is er niet minder om. Je had een doel en droom om heen te gaan . Dat kan nog steeds gerealiseerd worden . Volhouden en iedereen blijft je volgen .
    Groeten uit Dedemsvaart
  8. Hansen Gerrie:
    10 september 2017
    gerrie en hans .balen Buurman maar geef niet op.het komt vast weer goed groetjes
  9. Arie hagting.:
    10 september 2017
    Dat is balen Marco.Dan maar vanuit Beying als dat kan. Horen nog van je Groetjes Arie.
  10. Jos en minie Jansen:
    10 september 2017
    Dat is balen marco maar je bent zo ver en super goed bezig. Ga voor je doel jongen we blijven je volgen heel veel succes groetjes jos en minie
  11. Carla:
    11 september 2017
    Dit is echt balen Marco maar de prestatie die jij tot nu toe hebt geleverd kun jij met opgeheven hoofd naar terug kijken. Nu ff een stukkie niet op de Santos maar het gaat vast goed komen.....al fietsend je einddoel halen!!!
  12. Arie Compagner:
    11 september 2017
    Niet opgeven Marko. Doorgaan op wat voor manier dan ook. Jij bent sterk genoeg om de eindbestemming te halen. Mvg Arie
  13. Peter:
    11 september 2017
    Hoi Marko ik zeg gewoon doorgaan
    Groetjes peter
  14. Alie en Jan:
    11 september 2017
    Jammer Marco, maar naar huis gaan is zeker geen optie, dan is je boek niet af!! Het komt vast goed, moed houden! Heel veel succes jij kan dit!!
  15. Henri Slotman:
    11 september 2017
    Kan een familielid/bekende in Nederland misschien een ticket/vlucht boeken?
    Ik zie op skyscanner.nl een vlucht met aeroflot via Moskou op 14 sep voor ca. €700

Groeten
    Henri
  16. Rija:
    11 september 2017
    Dat is balen Marko, maar het is nooit zo donker of het wordt weer licht. Ga door en denk aan je eind doel.
    Heel veel succes, en hou de moed erin.
  17. Gerben Docter:
    Hou moet Marko, jij kan dit ' klusje' klaren..gr Gerben
  18. A J Hoekman:
    11 september 2017
    Hoi Marko wij kunnen niet anders zeggen hou moed.... en wij hopen dat alles toch nog goed mag komen. Groet. R en A
  19. Jan en Roelie:
    Hoi Marko
    De moed verloren,dan is alles verloren.
    Dus Marko de moed er in houden, je bent al zover gekomen,
    Na regen komt er ook altijd weer zonneschijn .
    Het gaat je lukken Marko.
    Succes , wij blijven je volgen.
    Groet van Jan en Roelie
  20. Hennie Borkent:
    11 september 2017
    Marco jij hebt al heel wat overwonnen, deze tegenslag overwin jij ook, veel sterkte toegewenst, ik smul van jou reisverhalen, houd moed.
  21. Roelof Witvos:
    11 september 2017
    Marko het zit je even tegen maar moed houden dan komt het vaak weer goed
  22. Daveandelly:
    Howdy Marko,
    We've enjoyed reading of your adventures. A detour to Beijing could work out nicely.
    This wasn't on your agenda but good things are ahead. China is a country we'd really like to see again. Aside from your frustrations we envy you on having the time to give this whole thing a new turn. Reroute and enjoy.
    Good luck,
    Dave and Elly
  23. HERMAN en HENNY:
    12 september 2017
    Hoi Marko ik hoop dat het jou ook nog weer voor de wind gaat gr wij zullen je blijven volgen
  24. Johan Heleen:
    13 september 2017
    Hey Kerel, de bovenstaande reacties willen je allemaal een hart onder de riem steken (vreemde uitdrukking nu ik het schrijf) en hopelijk kun je er wat positiefs uit halen, want veel meer kunnen we niet doen. Je nam ons mee op avontuur en dat werd alom gewaardeerd. Mooie uitstekend leesbare verhalen waren ons deel en dat komt hopelijk ook gauw weer. Nu het jezelf zo tegenzit is natuurlijk erg jammer en meer als hopen dat het allemaal goed komt kunnen we eigenlijk niet. Morele steun en weten dat er mensen zijn die aan je denken, het is een stuk beter als niets maar draagt niet bij aan de oplossing van je problemen, dat mag je dan weer zelf oplossen mbv de locale bevolking. Je voorbereiding was iig top, dus verwijt jezelf niets. Een week Teheran lijkt me een avontuur op zich en de gedwongen rust kon je best wel goed doen want je hebt natuurlijk als een malle gefietst. Geen weg te lang en geen berg te hoog in 45+ graden, de vellen hingen erbij, maar geen klacht of verwijt kwam over je lippen. Je bent een bikkel, Smelt. Je hebt jezelf allang bewezen en gauw sta je weer op de pedalen. Wat je niet kunt veranderen Marko, moet je maar accepteren. We hopen dat de wind it de goede hoek waait voor het vervolg van je reis. Lekker gezond blijven, geen ongelukken en vergeet vooral niet te genieten want op de meeste plekken kom je nooit meer. Hey vriend, sterkte en good luck
  25. Herrie en alice:
    13 september 2017
    Marko het is jammer dat het allemaal zo lopen moet ondanks de goede planning we leven met je mee
  26. Benny en Anja Vasse:
    14 september 2017
    Marko, ook tegenslagen passen in een goed boek! Hou vol we wachten met spanning op de vervolgverhalen. Veel succes en hopelijk snel weer op de pedalen.